06 jaanuar 2014

Bali

30. dets. Hommikul paadiga padavai Padang Baisse. Sealt edasi sain bussiga otse Sanuri, kus asus hostel, milles viibisin. Hosteliks siis Big Pineapple. Päeval kolasin naabruskonnas jala ringi veits. Öhtul tsill hostelis.

31. dets. Hommikul rentisin motika ja vötsin suuna Ubudi peale, et kuulsat ahvide templit uudistada.

Söit sinna vöttis umbes tunnike. Bali on ikka oluliselt teisem, kui näiteks Sumatra, aga see selleks. Ubud tundub olevat selline kuntsnike koht, megapalju maalijate ja muude kunstiliikide poode ja kohti jäi tee peal silma.

Löpuks olin kohal ahvitemplis, soetasin pileti ja asusin siis uudistama. Jalutasin seal siis inimeste ja ahvide vahel.

Need ahvid seal olid oma olekult hoopis teistsugused, kui Lombokil kohatud pärdikud. Julged, rahulikud. Lisaks oli seal vöimalus ahviga pilti ka teha, abimees küsis selle eest loomulikult rahhi, aga kui kannatlik olla ja veidi jälgida, siis on vöimalik ka ise ahvid enda peale ronima saada.

Jalutasin seal siis ringi ja vahepeal puhkasin jalga. Sel hetkel oligi vahel önne ja ahvid tulid ise ligi, vihje, istuge kuskile. Kuigi peab mainima, et templi juures tuli üks täitsa ise käe peale.

Teises kohas, kus ma istusin, tuli üks ja pani oma käpa koti ja selja vahele. Kui keerasin, siis eemaldus natuke, aga siis tuli uuesti ligi. Üritas mu käekarvade vahelt kirpe otsida ja seejärel näppis ka särgi kaelusest väljaulatuvaid rinnakarvu ja hops oligi kuklal. Kohe kippus kiskuma mu juukseid, veits karmilt töötles, tegin mingi paar pilti ka ja töusin püsti ja maha ta hüppaski.

Kimasin tagasi hostelisse, vahepeal tibutas ning tundus, et ma olen eksinud, kuid siiski jöudsin öigesse kohta tagasi.

Öhtul käisime pundiga hostelist itaalia restos söömas, seejärel läks hostelis pidu käima ja otseloomulikult hakkas vihma kallama. Mängisime joogimänge ja kui see ammendas, siis osad tahtsid Kutasse saada, aga sel polnud väga pointi, sest vihma kallas ja liiklus Kutasse oli suletud.

Liikusime hoopis lähimasse baari, nimega Linga Longa ja seal siis see uus aasta tuligi. Mingi hetk ronisime hostelisse tagasi ja tegime seal bassupeo. Rokkisime suht hommikuni.

1. jaanuar 2014. Totaalne vegeteerimispäev. Lisaks kallas terve päev, seega mitte midagi ei toimunud.

2. jaan. Hommikul sadas jälle, aga peale löunat jäi see järgi ja ma kimasin Kutasse, et see linnake ka üle vaadata.

Esimese asjana, mis motika seljas silma hakkas ja tunda andis oli täiesti kreisi liiklus. Kujutan ette, et aastavahetusel oli see veel hullem

Leidsin Kuta ranna ka üles ja see oli kole. Prügi ja prahti oli terve rand täis ja inimesi oli ka väga palju, isegi kui oli pilves ja kehv ilm. Ilmselt prügi ja praht olid pärit uuest aastast, aga sellegipoolest, mulle jäi halb mulje. Isiklikult arvan, et Indoneesias on ilusamaid ja ägedamaid kohti, kui Kuta Balil.

Leidsin üles veel ka poetänava ja ka peotänava. Saan aru, et siin peaks olema rajud peod, aga seekord kahjuks ei önnestunud sellest asjast osa saada. Saan aru, et siin on laisalt ja rahaga laiates ilmselt hea puhata. Bali on kuidagi väga läänelik, aga kohalikud röövivad ikka aasia moodi :)

Öhtul sain veel kokku mönedega, kellega tutvusin Gilil. Mönus ja rahulik öhtu.

3. jaan. Hommikul söitsin ringi ja otsisin juuksurit. Löpuks otsustasin, et jalutan hostelist lihtsalt ühte kohta ja lasin juuksed lühemaks löigata. Maksis 60000. M ise arvan, et selle raha eest sai suht ok. Ilmselt on nüüd 2-3 kuud hooleta jälle.

Öhtul kimasin veel veits ringi ja siis hiljem viisin motika tagasi. Läksin suht vara magama, sest järgmisel päeval varakult on lend Filipiinidele.

Balist veel, ilmselt mul lihtsalt ebaönnestus aeg, inimesed ja ilm. Aga hetkel otseselt väga sinna tagasi ei tömba, pigem kolaks mujal Indoneesias ringi. Kui jooma ja laaberdama minna, siis on see vast öige koht, kuhu minna, eriti Kuta. Ilmselt oli väike roll ka sellel, et mul oli raha veidi piiratud hulk. Oleks rohkem olnud, aga oleks on paha poiss :)

Ja veel, et narkot Balil teha ei tasu, kontroll pidi päris karm olema, vastupidiselt näiteks Gilile

Ahvid

V2gisi ronis sylle
Mulle lihtsalt meeldisid need kujud
Rinnakarvad olid yhed huvitavad asjad
Pead kasimas

Seal oli mingi selline koht ka

Pull kuju, kergelt k6he, samas lahe
Laisklemine
Aastavahetuse pidu hoos
See noor kutt tahtis meile ka joogim2nge 6petada :)
Kuta rollurivi
Kuta m2su
Kuta rand, ei olnud k6ige parem. Ilmselt on oma osa 2sja m66dunud uue aasta pidustustel