20 oktoober 2013

Luang Prabang

Nonii, j2tkame 11. oktoobrist. Peale esimest tegelikult v2ga lahedat 6htut, ma otsustasin hosteli poolt pakutavaga liituda, nimelt oli neil p2eva tegevuseks m2rgitud minekut kose juurde. Nimi kirja ja pidi olema sedasi, et kui on v2hemalt 5 inimest, siis tuktukiga saab sinna 30000kipi eest, mis umbes 30minutilise s6idu eest on igati ok hind, sest tean, et pakuti ka 50000 ja ilmselt k2idi ka rohkema raha eest seal kolamas. Kell 1130 oli start, saime kokku ja meid oli kolm, aga tuktuki mees ytles, et kui ta leiab veel v2hemalt 2 inimest, siis me juurde maksma ei pea. Tyyp suutiski peale 5 minutit veenmist kaasa rabada kolm korealast.

S6it oli m6nus, istud varjus, s6idust tulenev tuuleke juukseid sasimas ja niisama keha jahutamas. L6puks j6udsime kohale. See oli siis selline v2ike rahvuspargike, mille sissep22s oli 20000kipi. Alustasin liikumist jalgrada m66da alla karude p22stmise keskuse poole. V2ga lahedad karud olid seal ja neil oli just s66tmise aeg, seega k6ik olid v2ljas ja tegelesid toiduga. Karudeks siis kaeluskarud ja p2ikesekarud, sisuliselt samad, mis kaeluskarud, aga laik rinna peal on kollane ja vist tiba v2iksem ka. Paar pilti sain ka.

Liikusin edasi ja juba oli kuulda veesulinat, esimesed basseinid, mis olid ka yhtlasi alumisemad basseinid hakkasid silma, ilus helesinine vesi. Paar kl6psu ja edasi, ylespoole. Vaikselt oli n2ha inimesi ujumas ja see teine basseinike oligi p6hiujumiskoht. Ok, m6tsin, et kohe ei viitsi, et teen tiiru 2ra ja vaatan hiljem, mis saama hakkab.

Edasi liikudes oli yks v2iksem koseke veel tee peal ja peale seda tuli suur. Umbes 40-50m k6rge, p2ris kena oli. All oli mingi sild, liikusin sellest yle ja rada viis yles, kuradi j2rsk tundus ja kuna seal paar inimest veel turnisid, siis ma ka alla ei hakanud kohe andma, vaid meenus kanada turnimine ja j2tkasin vapralt ylespoole. Yles j6udsin, siis enamv2hem kogu keha oli higiga kaetud. Aga j6e juurde j6udsin, siis vaade oli seda k6ike v22rt. Kuna vesi polnud sygav ja sai rahulikult teisele poole minna. M6tlesin, et teiselt poolt ei saa alla, aga eksisin ja pidin poolel teel oma pl2tudele j2rgi minema. Vaated olid siiski k6ik seda v22rt, vesi jahutas m6nusalt jalgu ka.

Teiselt poolt allaminek oli hulka lihtsam. Vahepeal olid suisa trepid, millest kohati vesi yle k2is ja mis tegid selle kohati v2gagi libedaks. Igal juhul alla saades oli yks m6te, saaks ujuma, sest see tripp yles ja alla yle 30 kraadises kuumuses oli vee kergelt keema ajanud. J6udsin siis p6hikoha juurde, seal oli hulka inimesi vees. Riided vahetatud, liikusin vette. M6nusalt jahe vesi ja kohe mingid kalad hakkasid jalgade kylge, algul ehmatas 2ra kyll, aga hiljem ma neid enam ei tundnud. Lisaks oli seal v6imalik, kose juurest alla hypata, kuskil 2-3 meetrine lend vette ja yks k6is ka, millega vette lennata. Oh seda r66mu ja m6nu seal vees olemisele. V2lja ronides tsillisin veel seal natuke ja n2gin p6him6tteliselt enamus minuga koos saabunuid seal kolistamas.

Tagasiteel pargist v2lja karusid enam kahjuks ei n2inud, aga k6ht oli tyhi ja istusin maha ja v6tsin kohaliku grillkala ja kylma bialao. Elu oli ilus, nyyd j2i veel tuktuki oodata ja loota, et k6ik kenasti kohal on. Tagasis6it sujus v2gagi ilusti, lisaks sain oma r2tiku ka kuivaks.

6htul on Luang Prabangis 66turg, kus pakutakse ka syya. Nimelt on seal paar kohta, kus sa maksad 10000kipi ja saad sisuliselt panna oma taldriku t2is kraami. Peamiselt on tegu taimetoiduga, liha saad samas eraldi juurde osta teise 10000kipi eest. Osad asjad olid p2ris head, osad asjad mitte niiv2ga, aga mis seal ikka nuriseda, sisuliselt 10000kipi eest saad k6hu kenasti t2is.

Samal ajal uurisin ka turismiputkadest, et mis maksab kajakitamine terveks p2evaks, hinnaskaala on kuskile sinna 250000-480000kipi kanti, aga viimasest kohast, mis ma leidsin sain 220000 kipi eest, lisaks neil oli juba 5 inimest olemas, mis t2hendas, et mulle tehti hea hind, sest teised kohad t6esti kysisid palju, vahepeal juba m6tlesin loobuda v6i midagi muud teha.

Hostelis kohtusin vahepeal uute n2gudega ja kuna kogu aeg kohtad uusi inimesi, siis hea, kui suudad rahvusi meeles pidada. 6htul liikusime j2lle mingi pundiga Utopiasse, aga seekord ma skippisin keegeldamise.

12. okt. Hommikul vara yles, sest pidin ise minema sinna piletimyygikohta ja ostsin kiirelt yhe v6ipu hommikus66giks. Hakkasime siis teisi peale korjama, 2 inglast yhest hotellist ja 3 prantslast teisest. Jeebiga viidi meid tuktuki juurde, millel olid juba kajakid katusel ja s6itsime j6e 22rde.

Mina sain yheinimese kanuu, teised jagati 2stesse 2ra. Suht maaliline s6it, vahepeal v2ike peatus ja siis edasi Mekongini v2lja, seal j2id tee peale mingid koopad. Ylemises oli pime ja see oli mingi pyha Buddha koobas, aga taskulambi sai ja sai n2ha, mis seal on, ei midagi erilist, aga 6nneks oli see n.o. tasuta meile. Teine koobas oli allpool, seal on v2idetavalt yle 4000 Buddha kuju. Neid oli seal sitaks, kohe meeletult palju. Otsustasime, et liigume edasi. Mingi tunnike kulgemist ja oligi l6pp-punkt. Kajakid v2lja ja liikusime viskikyla poole. Seal n2gime, kuidas viski kees ja giid r22kis, et k6ik on naturaalne ja hea ja maoviski pidi eriti hea olema tervisele. Saime ka maitsta riisiveini, nii valget, kui punast. Mekkis rohkem nagu mingi lik66r, umbes nagu kapsaliks. Aga riisiviski oli t6esti terav, oma 50 kraadi giidi jutu j2rgi. Huvilised said kaasa ka osta, kuna mul veel pikk tripp ees, siis ei hakka igast asju kaasa ostma veel.

Tagasi linnas, j2llegi inimestega sotsialiseerumine, 6htul turul s66k ja hiljem Utopiasse. Skippisin keegeldamise ka seekord.

13. okt. V6tsin aja maha, tsillisin hostelis. 6htul ronisime osadega Luang Prabangi keskel oleva m2e otsa, et nautida p2ikeseloojangut. Ja vana hea 66turu s66k, Utopia ja keegeldamine otsa. Karm 6htu oli.

14. okt. Hommikul 2rkasin varem yles, sest oli plaan Vang Viengi edasi liikuda. Osad olid juba yleval, tegin kiirelt yhe v6ipu, et midagigi k6htu saada ja siis vaatasin kella ja kysisin hostelist, et mis keiss on, et kuda ma bussi peale saan. Pidin 2ra maksma (115000kipi) ja siis tuldi sisuliselt kohe j2rgi ja viidi bussi peale.

Bussis olin viimane, kes peale v6eti ja kohe algas s6it. S6it kestis kokku umbes 5-6h, aga kuna ma eelmine 6htu v6tsin viimast, siis oli see bussis6it paras vaev, aga yle ma ta elasin ja kohale j6udsin. Bussijaamast viidi tuktukiga, umbes 4km linna keskele. Edasi oli vaja 66bimine leida. Natuke kolasin ringi ja uurisin hindu, ei tahtnud v2ga yle 30000kipi maksta. L6puks yks prantslane pakkus oma majas mulle tuba 20000kipiga, saate aru, see on alla 2euri. Kohe kyll ei n6ustunud, tegin veel v2ikse tiiru, kuid tulin kiirelt tagasi ja otsustasin toa ikkagi 2ra v6tta.

Kokkuv6tteks v6in 6elda, et Luang Prabang mulle meeldis ja soovitan siit kindlasti l2bi tulla, kellel v6imalus. Rahulik ja suhteliselt ohutu linnake. Laos yldiselt on k6vasti rahulikum, kui Tai ja turvalisem ka.

6htul kolasin veits linna peal ja tegin eine ja magama 2ra.

J2rgmine peatykk tuleb siis Vang Viengist. Kahjuks selles internetipunktis ei 6nnestunud arvutit fotokaga suhtlema saada, seega kahjuks j22vad pildid tulevikku. Arvutid on siin enamasti mingid XP masinad, mis ilmselt ei ole ka k6ige puhtamad viiruste m6ttes.

Hommikune turg

Yldjuhul koos Laose riigilipuga lehvib selle k6rval ka alati selline punane lipuke

Karud

Kajakitamas

Hunnik Buddha kujusid

Kohalik riisiviski

Siuke silt siis, pidavat tugevaks tegema... Tea, kas teeb ka targaks?

P2ikseloojang m2eotsast

Turuputkad

Keegeldama s6it

Keegel

1 kommentaar:

1. Kosed on fantastilised! Tõsised postkaardivaated!