19 oktoober 2013

Chiang Mai ja s6it Laosesse

Peale dzunglit v6tsin p2eva vabaks, kribasin blogisse ja niisama puhkasin. 6htul tsillisin hispaanlastega natsa linna peal ja 66turul.

7. oktoober siis rentisin hotellist ratta ja kimasin vanalinna peal natuke, tegin pilte ja niisama tsill, p2rastl6unal hollandlaste ja usakatega tsillisime bassu 22res ja pakkisin oma asjad 2ra. Uus riik oli ootamas.

8. oktoober, hommikul kerge eine, checkout ja bussi ootama. Enne 10t tuli buss, olin essa, kes peale v6eti, suht suur tiir tehti linnale peale, buss rahvast t2is ja s6it Chiang Khongi poole algas. Vahepeal tehti l6unapeatus, paar pissipeatust ja viimane peatus oli minu arust v2ga lahe, sest seal oli yks ilusamaid templeid, mida ma n2inud olen siiamaani. Yleni valge ja selline kena. Peale 7-8h bussis6itu j6udsime kohale, k6ik pandi samasse hotelli, andsime passid 2ra, et viisad ja muud templid korda aetaks. Kolasin linna peal ringi, selline v2ike linnake, hubane. 6htus66k ja tuttu 2ra.

J2rgmisel hommikul siis varakult yles, hommikus66k, lisaks saime passid k2tte, kus oli Taist lahkumistempel ja Laose viisa juba sees. Yle j6e ja passikontrollis l2ks k6ik libedalt ja kiirelt. Olingi Laosesse j6udnud, riik, kus endiselt on kommunism, samas ma ei tunneta seda, aga on n2ha, et toimib. Siis korjati meid tuktuki peale ja viidi nats edasi ootama, et kogu grupp kokku saaks. Grupp koos, viidi meid sinna, kus minnakse laeva peale ja ootasime umbes l6unani, siis hakati laeva peale laskma k6iki. Laev oli rahvast t2is, suurem enamus r2ndurid. Sekka ka m6ned kohalikud.

Ja siis l2ks s6it lahti, v2ga maaliline kulgemine, alguses teed k6vasti pilti ja mingi aja p2rast on see k6ik regulaarne vaade. Yks punt v6ttis kerge peo yles, tegin ka 6lle ja mingi aja m66dudes sai 6lle otsa, aga oh seda 6nne, kuskilt leiti juurde. Pimedusevarjus j6udsime Pakbengi ja paadis kippus veidi jahedaks ka, et soovitan mingi pusa igaks juhuks kotti panna, sest suurest kotist asju k2tte ei saa sel hetkel, need on kuskil k6ik koos ja seda pagasihoidu lahti ei tehta enne, kui kohal.

Nagu maale said, kohe hotellipakkumisi tuli riburadapidi, valisin siis selle, kes pakkus 100THBd 66 eest, hiljem selgus, et oleks pidanud jagama kellegagi tuba, sest toa hind oli 200THBd, keegi kahjuks jagada ei tahtnud, seega polnud vahet, v6tsin selle toa siis 2ra.

Edasi liikusin sakslanna ja usakaga linna uudistama. Linnake on pigem kylake yhe peat2navaga, mis on suhtkoht hotelle ja kylalistemaju t2is. Et kui paadiga minna, siis 2rge ette bookige, maksad oluliselt rohkem, kui kohapeal v6ttes. Istusime yhte restosse, kus oli sildi peal kirjas "My wife is a good cook" ja ma v6tsin mingi traditsioonilise Laose s66gi, nimeks Laap, sisuliselt hakklihasalat, aga t2itsa hea oli. Lisaks liitus meiega veel yks lahe vanapaar, kes on suht ristir2sti maailma l2bi k2inud ja oma eluga rahul. V2ga palju m6nusat juttu ja elufilosoofiaid inimeste poolt. See noor usakas oli varem kinnisvara maakler, aga tuli t66lt 2ra, nyyd on talvel suusakuurordis t66l ja suvel golfiv2ljakutel. Palju ei teeni, aga elab ka askeetlikult ja reisib ringi, kui t66tama ei pea ja ytleb, et on oma eluga v2ga rahul.

Vanapaar on p2rit usast, aga elab aussis ja tripivad ringi, tundusid igati vitaalsed ja muhedad inimesed. Ma loodan, et olen ka kunagi sellisel moel eluga rahul ja piisavalt vitaalne et ringi tuuritada. Jutud r22gitud ja k6hud t2is, l2ksime laiali ja magama 2ra.

Teisel paadis6idup2eval siis 9st paadi peale ja Luang Prabangi poole edasi. Vaated j2tkusid, kohati tehti peatusi, et kas siis kohalikke maale lasta v6i siis kaupa edastada v6i kaupa vastu v6tta, mingi sebimine k2is. Teine p2ev oli minu arust tiba pikem. Yldiselt selle aeglase paadiga s6it on elamus, kuigi teine p2ev v6iks lyhem olla t6rtsu. Yhes6naga, kui tahate riskida v6ite v6tta kiire paadi, aga seal peab kiiver peas olema ja vest seljas ja kui kiiret ei ole, siis sobib aeglane paat ka.

Kohale j6udes tuli osta pilet tuktukile (20000kipi), mis viis sind linna. S6it v6ttis aega umbes 30-40 minutit ja kesklinnas j2i yle otsida hostel, mille olin juba kodus bookinud. Kohalikud ei teadnud, kuhu ma minema peaksin, 6nneks mingi turismiinfo tsikk helistas numbrile, mis mul paberil oli olemas ja suunas mind 6igesse kohta. Hosteliks siis Lemon Lao Hostel ja voodikoht maksab 30000kipi. Konditsioneeritud toas 40000kipi, aga ventikast piisab mulle.

Linna peale syya otsima, raha vahetama ja siis hiljem sotsialiseeruma ja inimestega kohtuma hostelis. 6htul said k6ik kokku kohas nimega Utopia. Ja kuna tegemist on kommunistliku riigiga ja siin on reegel, et k6ik kohad peavad olema inimestest tyhjad 2330 ja kinni kesk66ks, siis suhtkoht ruttu, hakatakse sind baarist v2lja viskama. Utopia ise on v2ga lahe koht, kuigi seda ei ole esialgu v2ga kerge leida, ei asu peat2naval, vaid veidi k6rval ja j6e 22res, v2ga muhe koht.

Aga kui Utopiast v2lja visatakse, siis ootab sind juba t2naval tuktukimeeste kari, kes tahavad sind iga hinna eest keegeldama viia. Nimelt kui muud kohad on kinni, siis keeglisaal on siin lahti, kuni 3ni 66sel ja seal myyakse ka alkoholi, siis paljud liiguvad edasi. S6it sinna kestab kuskil 5-10 minutit, mina tavaliselt yle 5000kipi ei maksnud. Kohapeale j6udsime, siis oli seal juba m6ll k2imas, ma esimesel 6htul m2ngima ei hakanud, v6tsin lihtsalt yhe 6lle ja vaatasin seda m6llu pealt. Hiljem sain teada, et terve pudel rummi/viina + pealekas maksab k6igest 70000kipi, 6lu maksis 15000kipi. 11000kipi on 1eur, seega arvestage ise, mis siin maksavad asjad.

Pean mainima, et s66k on Laoses tiba kallim kui Tais, samas Laobeer on k6vasti odavam ja kohaliku riisiviski Laolao v6ib k2tte saada isegi 15000kipi pudel. Majutus on selline nii ja naa, ma yritan otsida alati odavaima, kui v6imalik.

R2nduritest ka natuke. V2ga palju britte, hollandlasi, sekka usakaid, kanadalasi, sveitslasi on omajagu, m6ned hispaanlased, austraallasi. Umbes 70% suitsetab, umbes 85% on v2hemalt mingi tattoo kuskil. Keskmine reisipikkus on kuskil 2 kuud. Selline kiire ylevaade keskmisest seljakotir2ndurist siis. Eestlasi veel kohanud ei ole, aga olen kuulnud, et m6ned kuskil ikka liiguvad ehk kuskil ikka n2en kedagi, mitte, et hooliks, aga lahe oleks ikka.

Ahjaa, aastavahetuseks on plaan Balile minna, et kui keegi tahab, siis tulge sinna, saame kokku ja v6tame uue aasta vastu. Lukus veel ei ole, aga plaan on selline.

Tegevustest Luang Prabangis ja Vang Viengis kirjutan homme.

Ahjaa, kui anonyymselt kommenteerite, pange mingi nimi ka alla, siis v2hemalt tean, et kes ja mis :)

Chiang Mai

Poolel teel piirile, minu arust k6ige ilusam tempel, mida siiani n2inud olen.

Mingi imelik jurakas

Chang Khong

Mekong ja teisel pool on Laos

V2ikse paadiga yle piiri

L6puks suure paadi peal

Ja saimegi liikuma

Veel viimased lykked, et meid minema saada

Selline oli suht regulaarne vaade