08 november 2013

Kratie, Kambodza ehk kolmas riik mu teel

7. nov. Kuna sel päeval pidin Laosest lahkuma, siis hommikul ma seda ka tegin. Don Detist paadiga minema, bussi peale. Piiriületus, mis maksis kokku 7$ mingid templitasud, krt seda teab.

Igal juhul olingi uues riigis. Istusin ümber uue bussi peale ja söit vöis alata. Oi kurja kui kehvad olid teeolud. Tallinna teed selle körval on nohu, aga eks ole ka tegemist vaesema riigiga kui Eesti. Igal juhul vahepeal hakkas sadama. Kui tegime kerge löunapeatuse enne Kratiet, siis tuli ikka korralikust oavarrest seda vett. Kartsin juba, et kui Kratiesse jöuan ja esimese hotellini jöuan, siis olen läbimärg.

Önneks sadu taandus kergeks tibutamiseks ja Kratiesse ma jöudsin. Hakkasin kohe hotelli otsima, teadsin, et kuskil peaks olema üks odav hotell. Oligi, aga dollar kallim, mina teadsin, et 4$, aga tegelt oli 5$ köige odavam, mötsin, et otsin tiba veel.

Mingi vend lubas mulle 5$ eest korralikku jöevaatega hotelli, lubas tasuta ära visata, kahtlesin kövasti, aga ok, mis seal ikka. Viis mu jöe äärde, keskusest veits eemale, mitte palju, umbes 500-600m. Linn on siiski suht väike. Lubatud 5$ toad olid täis, aga 6$ oli olemas. Keeldusin, kuid siis leidus ka üks 5$ tuba siiski. Ei meeldinud mulle see.

Liikusin edasi, üks saatusekaaslasest hotelliotsija arvas, et prooviks veel ühte, mida Lonely Planet soovitas. Kahjuks oli see täis ja 7$ tuba ma ka ei tahtnud. Liikisin linna poole tagasi, et see esimene hotell vötta, aga otsustasin veel ühest kohast küsida. Algul öeldi, et 6$, aga siis, kuna ma olin üksi, tehti hinnaks 5$. Vötsin selle.

Edaspidi kirjutan aadressid ja nimed üles ja otsin konkreetsemalt. Öhtul tsillisin niisama linna peal, tegin öhtusöögi ja esimese Angkori ölle. Täitsa ok päev siiski. Uurisin veel, et kuidas neid Irriwady delfiine näha saab, ikka saab, tuktuki vöi motoga.

8. nov. Hommikul läks uni suht varakult ära. Ma ei tea, mul siin läheb uni ikka väga vara ära. Lisaks kohati näen ikka vägagi veidraid unenägusid. Ei oska öelda, mis seda pöhjustab, aga nii on. Varem nii kreisisid unenägusid pole olnud.

Tegin oma hotellis hommikusöögiks supi ja liikusin välja, et kuidagi endale delfiini vaatlus sebida. Löpuks otsustasin rentida motika et isekeskis avastada. 7$ rent + 2,5$ kütus (2l). Ja hakkasin kimama.

Esimene peatus oli siis Samboki mägi, kus asub Buddha klooster. Seal elasid vist nunnad, sest nad olid valgetes riietes, aga mungad on alati oranzides. Sinna otsa ronida ikka andis, mitte midagi meeletut, aga siiski higiseks vöttis.

Ahjaa, enne kui ma kohale jöudsin keerasin natuke valesti ja söitsin mööda kohalikku külavaheteed. Päris lahe oli sedasi mööda kruusakat kimada ja ehedat kohalikku elu silmata kiirelt.

Ok, liikusin edasi, sest päeva tippsündmus polnud veel kätte jöudnud. Umbes 6km kloostrist ja kohal ma olingi. Ostsin paadipileti 9$ ja sain isikliku paadi. Liikusime jöele, mingi hetk paadimees näitas, kus oli ka kuulda kiiret susinat. Delfiinid käivad siiski pinnalt öhku hingamas. Fotokas valmis ja ise valmis. Kohati nende liikumine oli ikka väga juhuslik, aga siiski möned kaadrid sain ja olin selle tripiga rahul juba.

Siiski otsustasin veel edasi liikuda, umbes 20km, kus asub Sambori küla ja seal 100samba tempel. Originaalis ehitatud 16. sajandil, aga Pol Poth käskis punastel kmeeridel selle hävitada, kui ta vöimul oli. 

Hakkasin tagasi söitma. Vahepeal tegin möned kiired peatused, et pilti teha. Lisaks üritasin miskit süüa leida, aga mul vist sellest ehedast aasia köögist kergelt kopp ette tulemas, midagi otseselt ei tömmanud ja midagi väga silma ka ei hakanud.

Jöudsin linna, puhkasin tiba hotellis, vahepeal tuli sahmakas vihma. Viisin sääreka tagasi, tegin löuna ja kondasin turul veits, ostsin uue taskulambi ja uue deodorandi. Ahjaa, hommikul varavara ehk siis 6:30 lähen ilmselt koos kohalikega Phnom Penhi elik ostsin bussipileti ära. Öhtul kondasin veits linna peal ka, aga siin pole öhtul suurt kottigi teha. Tsillisin hotellis ja varakult magama, et hommikul varakult üles saada ja edasi liikuda.

Padukas, aga pildilt ei paista v2ga v2lja kahjuks

Siuke asi siis hotelli ukse taga. Head banaanid ja hea tee oli.

Suvalisel kylavaheteel kimamas


Selline vend siis pyhvlitega s6itmas

Riisi t66tlemine p6llul ehk siis riisipeksumasin

Trepist yles


Kuju

Veel treppe

Ja see sai tasutud kena vaatega puude vahelt

Paadiga delfiine vaatama

N2e delfiin

Veel yks

V6i siis sama

Ja yks pilt veel

100 samba tempel

100 samba tempel seestpoolt


Vaade

Lahedad s6idukid need pyhvlis6idukid

Sellel kutil olid California numbrid, nii ees kui taga. Lisaks n2gin autosid, millel polnud yldse numbreid.

Selline k2sitsi tehtud kaart on vist siinkandis popp

T66paadid

6htune liiklus

Kraties loojang Mekongi taha

9 kommentaari:

  1. väga äge on lugeda su toredatest seiklustest. kaua veel rändad?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hei, 20. veebruarini. Et kui on asja siiapoole, siis anna m2rku, vblla teed ristuvad :)

      Kustuta
  2. endiselt ei usu su juttu. :) kus me kohtume laoses? vietnamis?
    tuled giidiks?
    jaak

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaak rajakas, tee Vietnami plaan valmis, siis ma m6tlen, et mis ma teen. Eks veits oleneb ka finantsolukorrast, see reisimine nyyd nii odav ka ei ole.

      Kustuta
  3. ja rohkem paluks komromiteerivaid pilte ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaak, ma sul kompromiteerin siin. Pole midagi kompromiteerivat pildistanud :)

      Kustuta
  4. raha kulumise kohta pane meile yles ka exceli graafik :)..kui tahad paar nädalat raha teenida, anna märku,orgunnime ära
    M*

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Raha juurde teenida, hmm, laenu teete paarsada euri, kas see on orgunnitav? Tegelt hetkel pole probleemi selles osas. Ja üleüldse, ma ei viitsi hetkel tööd teha...

      Kustuta